من دچار عذاب وجدان شده ام/ مهناز هدایتی

منتشرشده: مارس 12, 2016 در Uncategorized

من  دچار عذاب وجدان شده ام من از ملت عزیز ایران معذرت می خواهم از اینکه در سال 2013 شعری در وصف محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نوشتم . این شعر به در خواست خود آقای محمد جواد ظریف نوشته شد او از من تقاضای شعر نمودند من هم برای ایشان این شعر را سرودم که در طی این مدت با واکنش های مهم و گاها تند هم وطنانم در داخل ایران و خارج از ایران مواجه شده ام .
من هیچ رابطه ای با آقای محمد جواد ظریف نداشته و ندارم تنها از طریق مسیبج فیس بوک از من تقاضای شعر نمودند من هم این شعر را برایشان نوشتم که باید بگویم یک شعر کاملا سفارشی اما تاریخی بود . شاید به این دلیل این شعر را برایشان نوشتم که احساس کردم آنقدر قدرتمند و توانا شده ام در عرصه شعر و هنرو سیاست که وزیر امور خارجه کشورم « چه آدم خوبی باشد چه آدم بدی باشد » از من تقاضای یک شعر در وصفشان کرده اند . شاید غرور شاعرانه ام باعث شد که شعری بر خلاف روال همیشه گی ام بنویسم یعنی شعری که هرگز به من « از قبل الهام نشده بود » شعری که هرگز ناخوداگاهانه نبود بلکه شعری بود کاملا سفارشی که به خواست وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که مجبور بودم آنرا بنویسم و آنرا نوشتم .آری من مجبور بودم آن شعر رابنویسم و نوشتم و بعد از آن سکوت کردم و هیچ تماس مجددی بین من و آقای جواد ظریف برقرار نشد .
مهناز هدایتی
12/3/2016

پاسخی بگذارید

