/ مهناز هدایتی آه من چقدر خوشبختم /دکتر صادق زیبا کلام در ایران اسم من را در مصاحبه شان آورده اند

منتشرشده: نوامبر 3, 2015 در Uncategorized

آه من چقدر خوشبختم / آه من چقدر خوشبختم / دکتر صادق زیبا کلام دکتر صادق زیبا کلام در ایران اسم من را در مصاحبه شان آورده اند . آه خدای من خدای من / من چقدر خوشبختم / من چقدر خوشبختم
.

http://www.zibakalam.com/news/2096

تاریخ انتشار : 1394/05/25

به بهانه ۶۷ سالگی صادق زیباکلام | بخش سوم
بازخوانی گفتگو با هفته نامه خط خطی

(ویژه نامه نوروزی ۱۳۹۳)
بخش دوم

خط خطی: آقای زیباکلام، بفرمایید شما چرا آن‌قدر به مناظره علاقه‌مندید؟!

زیباکلام: بابا آخر نمی‌دانید چقدر اصرار می‌شود، مدام از جاهای مختلف می‌گویند و اصرار دارند که بیا و این‌ها!

خط خطی: من فکر کنم فقط اصرار آن‌ها نیست! مثلاً ما الآن به شما اصرار کنیم که سردبیر خط‌خطی شوید قبول می‌کنید؟!

زیباکلام: نه! حالا که این‌طور شد باید صادقانه بگویم و اعتراف کنم که خودم هم علاقه دارم، خودم هم تنم می‌خارد! فقط اصرار آن‌ها نیست! اما یک موضوع دیگر هم هست. من معتقدم اگر صادق زیباکلام بتواند بیاید مناظره و نیاید، خیانت کرده است. چون واقعاً هر جا می‌روم، سالن پر می‌شود، لبریز جمعیت است. تعداد زیادی ایستاده ناظر هستند. چون جا نیست. خب آدم خستگی‌اش در می‌رود، وقتی این‌همه جمعیت را می‌بیند.

خط خطی: خب با این اوصاف شما چرا از آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی گلایه‌مند هستید وقتی جمعیت مستقبل را می‌بینند، کیف می‌کنند؟! آن‌ها هم می‌خواهند خستگی‌شان در برود!

زیباکلام: نه، نه! دانه فلفل سیاه است و خال مهرویان سیاه، اما این کجا و آن کجا؟! فرق می‌کند بین دانشجویانی که آمده‌اند درباره دموکراسی بشوند، راجع به توسعه سیاسی بشنوند تا مردمی که دنبال ماشین این‌وآن می‌دوند.

خط خطی: ولی حرف‌های احمدی‌نژاد هم برای مردمی که آمده بودند استادیوم، جذاب بود، می‌خواهم بگویم احمدی‌نژاد هم مخاطب خودش را داشت و همه نقدی که ما مثلاً در همین مجله به او داریم، درواقع به جامعه مخاطب او هم هست،

زیباکلام: نه نه، من می‌فهمم شما داری چی می‌گویی، شما می‌گویی در جامعه ما یک احساس قهرمان دادن به احمدی‌نژاد به زیباکلام، به علی پروین و … وجود دارد. درست است. ولی به نظر من خیلی فرق دارد. من ممکن است که یک مطلبی را بنویسم و در فضای مجازی منتشرش کنم، مثلاً دو هزار نفر از آن خوشش بیاید یا به قول شماها لایک کنند. بعد یک خواننده‌ای، بازیگری، مطربی، رقصنده‌ای

خط خطی: مهناز هدایتی ای…

زیباکلام: حالا! این یک‌چیزی می‌نویسد، مثلاً ده هزار، بیست هزارتا لایک می‌گیرد. خب من آن‌قدری عقلم می‌رسد که یک مرد جنگی به از صدهزار! آن افرادی که مطلب من را می‌خوانند و لایک می‌کنند کجا؟ آن‌هایی که عکس فلان خواننده را لایک می‌کنند کجا؟

خط خطی: تابه‌حال اتفاق خنده‌داری در مناظره‌ها افتاده است؟

زیباکلام: در یک مناظره‌ای بودیم در شیراز، با آقای نجابت و ایشان با لهجه غلیظ شیرازی صحبت می‌کرد و هرازگاهی تعابیری به کار می‌برد، جملاتی می‌گفت که آمفی‌تئاتر می‌رفت روی هوا! منم نمی‌توانستم جلوی خنده‌ام را بگیرم! وضع خنده‌داری شده بود

See More

Mahnaz Hedayati's photo.
پاسخی بگذارید

