آقای علیرضا قزوه مقلد اشعار من هستند از سبک شعر مقاله مهناز هدایتی « مهنازیسم » تقلید می کنند

منتشرشده: نوامبر 18, 2014 در Uncategorized

دوستان قبلا به من گفته اند آقای علیرضا قزوه مقلد اشعار من هستند از سبک شعر مقاله مهناز هدایتی  « مهنازیسم » تقلید می کنند من در مصاحبه ام که نمی دانم با خبرنگار روزنامه شرق بود یا مصاحبه با رادیو کوچه یا مصاحبه با محمود فرجامی دقیقا یادم نیست اما این سئوال را از من پرسیدند که چرا علیرضا غزوه شاعرمحبوب  بیت رهبری از سبک شعری شما تقلید می کنند شما اعتراض نمی کنید  ؟ و من در پاسخ گفتم : هیچ اشکالی ندارد خیلی  هم خوشحال هستم مرابسیار شاگردان دیگری هم علاوه بر علیرضا قزوه هم هستند که وقتی می بینم ره رو سبک اشعار من هستند خوشحال می شوم پر درمیآورم از خوشحالی خودم دارم می بینم از سبک شعری مهنازیسم پیروی می کنند همه شاعران عزیز که مقلد مکتب شعری مهنازیسم هستند موفق باشند و پرآوازه .اما یک تشکر به من بگویند خوشحال تر خواهم شد .

مهناز هدایتی

18/11/2014

……….

شعر هسته‌ای علیرضا قزوه


«داور گفت آنها برده‌اند
ننه اشتون خنديد و رفت در آغوش كری
كری گفت ما برده‌ايم»
یک بیشتر است یا سیصد
—————————-
چقدر بازی دشواری بود
در آلماتی دو داشتیم دو بر یک می‌بردیم
که داور انگلیسی نگذاشت
در آلماتی یک
یک بر یک شده بودیم
در بغداد
صفر بر صفر
حتی در مذاکرات اردوغان و سیلوا با ما
دو هیچ به نفع ما شده بود
وقتی که با ننه اشتون مذاکره می‌کردیم آن روز‌ها
با کدخدا که بستیم
بازی ناگهان شش بر یک به نفع کدخدا شد
بی‌دعوت به نیویورک که رفتیم
بازی ۲۱ بر یک
به نفع آنان شد
ده امتیاز به خاطر یک صندلی
و بعد سه روز مذاکرات نفس گیر
سی و پنج بر یک
فقط تیر دروازه را اشتباه گرفته بودیم.
آن‌ها گل می‌زدند
ما لبخند می‌زدیم
آن‌ها گل می‌زدند
ما به آن‌ها پنالتی تعارف می‌کردیم
سوار بنز شدیم
سندش را به ما نشان دادند
گفتند تک چرخ بزنید
به شرط آنکه فقط یک چرخش بچرخد
گفتند بوق بزنید
به شرط آنکه صدایش بیرون نرود
دنده عوض کنید
اما در حالت پارکگفتند می‌توانید برای یک برنامه
با اجازهٔ ما
در بنز خودتان لم بدهید
گفتند با اجازه ما می‌توانید حتی به آینهٔ بغل نگاه کنید
گفتند با اجازهٔ شورای امنیت
می‌توانید در آینهٔ عقب به مدت دو تا سه دقیقه خیره شوید و لذت ببرید
بنا شد نتیجه را کلاه قرمزی اعلام کند
و ناگهان کلاه قرمزی گفت:
ما برده‌ایم!
داور گفت آن‌ها برده‌اند
ننه اشتون خندید و رفت در آغوش کری
کری گفت ما برده‌ایم
اسرائیل گفت ما آن یک گل را قبول نداریم
کلاه قرمزی گفت:
یک از سی و پنج بزرگ‌تر است
پس ما برده‌ایم
و پسرخاله اعداد را در هم ضرب کرد و گفت:
گاهی اگر خدا بخواهد
یک بزرگ‌تر از سی و پنج خواهد شد
ناصر می‌گوید:
در فردو به دستشویی نمی‌توان رفت
وگرنه بازی سی وشش بر یک می‌شود
در اراک آب معدنی نمی‌توان خورد
وگرنه سی و هفت بر یک می‌شود
بناست پول‌ها آزاد شوند
تا پول بیفتک و شاتوبریان ۲۵ بعلاوه شش شود
بناست پنج درصد از تحریم‌ها کم شود
به بهای حذف دو تا بیست درصد
در متن انگلیسی بناست
تمام پاز‌ها تبدیل به پز شود
فیل‌ها تبدیل به بز
تمام آب‌های سنگین
آب هویج شوند
لطفا برای پسرخاله دست بزنید و صندلی بیاورید
در نیویورک
دو صندلی
در شورای حکام و امنیت
سه صندلی
یک فرهنگ انگلیسی دانش آموز
برای لحظه‌های امضا
یک فراک قرمز برای پسرخاله و کلاه قرمزی
یک کلاه برای بابانوئل
بناست بازی هر شش ماه ادامه داشته باشد
هر شش ماه شش گل
به حساب شش بعلاوهٔ شش می‌ریزند
تا پنجاه سال
و آخرش بازی را
سیصد بر یک اعلام می‌کنند!
آن وقت کلاه قرمزی خواهد گفت:
یک بیشتر است یا سیصد!

منبع:
وبلاگ علیرضا قزوه
http://goo.gl/NDM4OH

دیدگاه‌ها
  1. سید محمد رضا طاهری (حسرت ) می‌گوید:

    درضمن من شعر هسته ای اقای قزوه را که می فرمایید پیرو سبک مهنازیسم است !!!یک بار دیگر خواندم شما هم بخوانید شاید در این دعا با من همراه شوید که :خدایا به ما یا ذوق سرودن عطا کن یا همت دم فرو بستن .

  2. mahnazhedayati می‌گوید:

    فرستاده شده در 2014/11/19 در 9:46 ق.ظ.
    سرکار خانم هدایتی!با سلام شعری که نه به درد روی گور کسی نوشتن میخورد نه به کار دلی دلی با سه تار خواندن می آید نه کسی می تواند آن را شاهد بیاورد نه………به چه دردی میخورد که کسی پیرو باشد یا پس رو همین شعر توافق هسته ای آقای غزوه را بنگرید من بر آنم که هرگز کسی مصرعی از آن را به یاد نخواهد آورد چرا که خوشبختانه ذوق مردم آنقر ها هم خراب نشده اما همین مردم تا دنیا دنیاست با خود زمزمه خواهند کرد 😦 محتسب مستی به ره دید و گریبانش گرفت …..)
    عزت زیاد (حسرت )

    • mahnazhedayati می‌گوید:

      فرستاده شده در 2014/11/19 در 10:09 ق.ظ. | در پاسخ به سید محمد رضا ….. (ح).
      دوست گرامی انچه را که اقای غزوه سروده است نظر شخصی خودشان است اما پیرو سبک نوین مهنازیسم بودن شامل پیرو عقاید مهناز بودن نیست سبک شعری جدیدی است که شامل تمام عقاید می شود اما قرار نیست هر شعری برای سرگور ادمیزاد سروده بشود این سبک جدید شعر مقاله « مهنازیسم » فراتر از این چارچوب است و اقای علیرضا قزوه و دیگران که با زیرکی و هوشیاری خاص خودشان پیرو مکتب ادبی شعری « مهنازیسم » شده اند کاملا اگاهانه پی به ارزش این سبک برده اند اصلا مهم نیست آقای قزوه شاعر بیت رهبری است یا شاعر دربار شاهنشاهی ست

      نپذیرفتن | پاسخ | ویرایش سریع | ویرایش | پیشینه | هرزنامه | دورانداختن

  3. سرکار خانم چه کسی به اعتقادات و باورهای آقا غزوهایراد گرفت ؟از کجای نوشته من چنین برداشتی کردید؟چراخلط مبحث می کنید؟وانگهی ادب پارسی به قدری بزرگ هست که هر از راه رسیده ای نتواند ادعای سبک وپیرو و………..کند در این وادی یلانی همانند اخوان ها شاملو هاو…….ادعای ابداع سبک نکردند آنوقت شما…….. راستی که الجنون فنون

  4. Eshragh Solati می‌گوید:

    استاد فرزانه
    خانم هدایتی
    به چه ترتیبی می شود شاگرد مخصوص شما شد؟ اگر وقت خصوصی یا جلسه عمومی دارید نشانی یا تلفن بگذارید. من مفتون و شیفته اشعار شما گردیده ام و دوست دارم که شما را از خیلی نزدیک زیارت بکنم. خیلی ممنون

  5. mahnazhedayati می‌گوید:

    دوست عزیز با مرور شعرهای من اگر البته استعداد شاعری داشته باشید خودتان راه نوشتن را می اموزید به شرط اینکه تنها تقلید کورکورانه و ناپخته مثل اقای غلی رضا قزوه نکرده باشید

پاسخی بگذارید

