راز سرطان / مهناز هدایتی

منتشرشده: فوریه 26, 2014 در Uncategorized

 

سرطان دروغ است

 
دچار توهم شده بود دوستم سال ها پیش احساس می کرد سینه ی سمت راستش غده ای کوچک دارد بردمش ماموگرافی فکر کنم در خیابان طالقانی بود این مرکز مامو گرافی البته با تجویز پزشک اش . عکس ماموگرافی را بردیم به دکتر متخص کشف سرطان زنان نشان دادیم دوستم خیلی تشویش داشت گاهی به من نگاه می کرد و در لابلای نگاهش معلوم بود که می گوید : من به زودی می میرم اما تو زنده می مانی شاید هم دوست داشت چند تا سیلی به صورتم می زد که چرا من باید بمیرم اما تو باید زنده بمانی . 
دکتر متخص زنان البته متخص جراحی سرطان نگاهی به عکس ماموگرافی دوستم انداخت دوستم هم نگاهی به من و دکتر انداخت و اشک ریزان گفت دکتر من سرطان دارم من سرطان دارم ؟
دکتر هم تمام ماجرا را از این کلمات پر از ناامیدی دوستم خواند و گفت باید عمل بشوی تکه برداری کنیم از سینه ات ببینیم چه هست 60 هزار تومان بریزید به حساب بیمارستان تا مراحل بعدی نگاهی به دکتر انداختم گویا در چشمانش می دیدم که هیچ مسئله ای نیست بابت همین عکس ماموگرافی .از اتاق دکتر بیرون آمدیم اتاق دیگردکتر متخص زنان روبروی همین دفتر دکتر متخصی بود که پیشش رفته بودیم دوستم را کشاندم بردم داخل اتاق دکتر جدید یعنی یک دکتر دیگر عکس ماموگرافی را پیشش گذاشتم گفتم آقای دکتر این عکس چه مشکلی دارد ؟
دکتر نگاهی کرد به عکس و گفت هیچ مشکلی ندارد گفتم یعنی غده ای در عکس نمی بینید دکتر گفت نه عکس را برداشتم دست دوستم را گرفتم و از اتاق دکتر تشکر کنان خارج شدیم پایان این ماجرا برایش در ایران رقم خورد یعنی سرطان بی سرطان . تا 15 سال پیش در اروپا که بودیم دوباره همین خانم که دوستم باشد گفت یک برآمدگی یا یک غده در سینه ی سمت چپش احساس می کند اینبار راست می گفت چون از روی پیراهنش هم این برجستگی غده مانند معلوم بود که می گفت گاه گاهی هم درد می کند نگاهی به غده اش انداختم و گفتم سرطان بی سرطان   سرطان دروغ  است  حق نداری ماموگرافی بروی حق نداری دکتر بروی حتی حق نداری بگذاری دکتر نگاه به غده ی سینه ات بی اندازد فکرکن رفته ای دکتر عکس ماموگرافی هم انداخته ای عمل هم شده ای زیر تیغ جراحی هم رفته ای غده ات هم تکه برداری شده است . اصلا بدخیم هم بوده است اصلا سرطانی هم بوده است می خواهی ادامه چند سال زندگی ات را با عذاب بعد از عمل بگذرانی با هیکل بدون سینه بگذرانی همان یک دقیقه نگاه کردن به هیکل بدون پستان برابر با 100 سال مردن است اصلا همان شنیدن کلمه سرطان داری 100 سال پیرت می کند نابودت می کند . 
اینبار دوستم عاقلانه گوش به حرفم داد نه دکتر رفت نه ماموگرافی شد نه عذاب شنیدن کلمه سرطان را چشید نه تن به شیمی درمانی و کچلی بعد از شیمی درمانی داد یعنی تمام این مراحلی را که خواهرش قبلا در ایران سال ها پیش طی کرده بود و بعد از برداشتن سینه اش که دکتر به او گفته بود سرطانی بوده است مدت کوتاهی به بعد از عمل سرطان سینه اش مرده بود .
حالا 15 سال از این ماجرا می گذرد دیروز دوستم 15 سالگی تولد غده در سینه اش را جشن گرفته بود 15 سال با غده در سینه اش زندگی کرده است البته فقط من می دانم و شوهرش و خودش که یک غده خوشگل در سینه ی سمت چپش دارد که اصلا نمداند سرطانی است یا سرطانی نیست این غده همان بهتر که نمی داند و نمی خواهد هم بداند .

مهناز هدایتی
26/2/2014

دیدگاه‌ها
  1. یکنفر می‌گوید:

    منهم یک غده ی 7 ساله دارم. مادر، 2 تا از خاله ها، یک دخترخاله و یک دخترعمویم را با سرطان سینه از دست داده ام و هر کسی می شنود می گوید ژنتیک است و زودتر برو برای معالجه من هم می گویم چشم و خوش وخرم زندگیم را می کنم!

پاسخی بگذارید

