میهمان و میزبان / مهناز هدایتی

منتشرشده: ژانویه 29, 2014 در Uncategorized

 

 

 

Mahnaz Hedayati
21 minutes ago رفته بودم بیرون قدم زنان رفتم تا سنتر یعنی مرکز خرید یک کمی خرید کردم بوی ماهی سرخ شده و سرکه از یک مغازه ترکی می آمد رفتم داخل مغازه جای خالی برای نشستن نبود شلوغ بود صندلی ها پرشده بود از پیرزن و پیرمرد انگلیسی که برای خوردن فیشن چیپس یاهمان ماهی سرخ شده با سیب زمینی آمده بودند تا با خوردن ماهی کمبود  ویتامین د بدنشان را جبران کنند . روی میزهایشان سینی های پراز ماهی و سیب زمینی سرخ شده بود حوصله صبرکردن برای جای خالی پیدا کردن کنار میز را نداشتم یک ماهی و سیب زمینی سرخ شده سفارش دادم چند دقیقه بعد حاضر شد لای کاغذ خاکستری رنگ برایم پیچیدند تا ببرم بیرون از مغازه یا همان رستوران کوچک بخورم . ماهی ام با سیب زمینی سرخ شده را تحویل گرفتم رفتم روی یک نیمکت کنار مغازه ها نشستم .

کنار دستم روی همان نیمکت آهنی یک پیرمرد انگلیسی نشسته بود 65/ 70 ساله چشم هایش آبی روشن با موهای بلوند مایل به خاکستری یعنی سفید تیره و طلایی رنگ صورتش یک کمی ته ریش داشت و پوست صورتش چروکیده شده بود یک کاغذ هم رنگ کاغذ ماهی من توی دستش بود پیرمرد انگلیسی تقریبا اول نیمکت نشسته بود من آخر نیمکت فاصله بین ما زیاد نبود مشغول خوردن ماهی و سیب زمینی ام شدم بوی سرکه تند و سوس قزمز پاکت کوچک نمک را باز کردم ریختم روی ماهی سرخ شده سوس ها را هم ریختم روی سیب زمینی های برشته شده و خوردم پیرمرد کنار دستم هم مشغول خوردن بود سیب زمینی ها را آهسته آهسته در دهانش می گذاشت و می خورد ومن هم ماهی ام را تند تند می خوردم یک نگاهی به پیرمرد انداختم چرا همه اش سیب زمینی خالی می خورد ؟ سرم را بردم جلوتر نگاهی به کاغذ خاکستری رنگ پیرمرد انداختم توی کاغذ فقط سیب زمینی بود ماهی سرخ شده نبود ماهی ام را از وسط کاغذ برداشتم گذاشتم توی کاغذ سیب زمینی پیرمرد . حالا پیرمرد انگلیسی هم ماهی سرخ شده داشت نگاهی به من انداخت فقط یک لبخند زد تشکر کرد توی دلم گفتم پیرمرد احتیاج به تشکر نیست دلم نیامد شما که میزبان هستید سیب زمینی سرخ شده بخورید من که میهمان کشور شما هستم سیب زمینی و ماهی سرخ شده بخورم. از پیرمرد خداحافطی کردم قدم زنان در هوای نیمه سرد و نیمه بارانی و نیمه آفتابی به خانه برگشتم .
هدایتی مهناز 26/1/2014

پاسخی بگذارید

