تجربه خارج نشینی من به من ثابت کرد می توان در کنار تمام مذاهب در آرامش زندگی کرد / مهناز هدایتی

منتشرشده: ژانویه 26, 2014 در Uncategorized
من هرگز در تمام این سالیانی که می نویسم چه شعر و چه مقاله و یا در رمان هایم هرگز مذهب هیچ فرد و اجتماعی را زیر سئوال نبرده ام به عبارتی منتقد هیچ دین و آئینی نبوده ام . شاید تجربه خارج نشینی ام در عرض این 15 ساله که سال های پرکار من در نوشتن بود به من بزرگ ترین تجربه زندگی ام را آموخت که مذهب را باید به رشد فرهنگی هر کشوری سپرد رد یا قبولی مذهب تنها می تواند توسط خود فرد صورت بگیرد نه اجتماع . به عبارتی تجربه خارج نشینی من به من ثابت کرد می توان در کنار تمام مذاهب در آرامش زندگی کرد بدون اینکه بخواهی آرامش دیگران را بر هم بزنی نمونه بارز آن همسایه های مسلمان مسیحی بودایی و دیگر مذاهب من هستند . به عبارتی من هرگز متوجه نشدم که همسایه های خانه ی من چه دین و آئینی دارند و آنها هم هرگز متوجه نشدند دین و مذهب من چیست شاید اصلا برای هیچ کدام از ما مهم نباشد که مذهب ما چیست .

26/1/2014

پاسخی بگذارید

