«تکرار المهناز فی اواخر الشعر» سبک جدید در صنایع ادبی ایران توسط مهناز هدایتی

منتشرشده: سپتامبر 10, 2013 در Uncategorized

Mahnaz Hedayati

https://www.facebook.com/mahnaz.hedayati.9

https://www.facebook.com/pages/Mahnaz-Hedayati/338836166221554?fref=ts

دو کامنت برگزیده از آقای علی اسداللهی و نیما دهقانی به بهانه آخرین شعرم که منتشر کردم « چه کسی عاشق من است » به عنوان یک نگاه  پیشنهادی بر اشعارم را منتشر می کنم با سپاس از آقای علی اسداللهی و آقای نیما دهقانی عزیز .

.
Ali Asadollahi · 77 mutual friends
من نگاهی تحلیلی به تمام آثار شما داشته‌ام خانم هدایتی.
تکنیک شما در پایان بندی بی حد منحصر به فرد است و امضای خودتان را دارد. تکرارهای تکان دهنده…
صنایع ادبی هر کدام نامی دارند.فرضن مراعات نظیر،لف و نشر،استعاره مکنیه،رد الصدر علی العجز و…
شما هم نامی بر این صنعت بگذارید.پیشنهاد من «تکرار المهناز فی اواخر الشعر» هستش.
از 6 شعر مختلفتان مثال میزنم:1
زنان ایرانی می توانند کت شلواربه طراحان مد سفارش بدهند
زنان ایرانی می توانند کت دامن به طراحان مد سفارش بدهند***
2
به یاوه گویان درمانده اش می گویم
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد***
3
من دنیای هجده سالگی ام را می خواهم
دنیای هجده سالگی ام کو کجا رفت ؟
دنیای هجده سالگی ام کو کجا رفت ؟***
4
اما من برای این 70 میلیون مریض هر روز 70 میلیون بار گریه می کنم گریه می کنم***
5
عشق هنوز نمرده است عشق زنده است عشق زنده است
باید عشق را از ژرفنای زمین بیرون کشید
باید عشق را از ژرفنای زمین بیرون کشید***
6
موهایم را آرام آرام نوازش می کند
موهایم را آرام آرام نوازش می کند نوازش می کند

September at 13:37 · like · 42

Nima Dehghani · 35 mutual friends
خانم هدایتی عالی بود من با آقای اسداللهی موافقم. فکر می کنم وقت آن رسیده که تکنیک هایتان را ثبت کنید. زیادند تنگ نظرانی که به راحتی صنایع ادبی دیگران را به تاراج می برند. من و همفکرانم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
Ali Asadollahi
September at 17:00 · Edited · like · 30,

دیدگاه‌ها
  1. رعنا می‌گوید:

    خانم هدایتی بنده با چند کارشناس که در مورد شیوع مدرنیسم مازو در آثار شما صحبت کردم همگی اعتقاد داشتند که تلفیق ادبیات شهسواری (چون اثر جاودان، دون کشوت) با پوزیتیسم منطقی (مثال همه فهم آن تصمیم کبری است) در آثار شما موج می‌زند، رهایی و دیوانگی که اساسا مساله‌ی تماتیک آثار شماست تقابل پشت به جلو، یعنی تلفیق هژمونی فیلاسوفسیک با بادکلامبرد را نشان می‌دهد. (رجوع شود به کتاب نظریه‌ی نظریه‌ها اثر تری اگیلتون، فصل نخست) البته «تکرار المهناز فی اواخر الشعر» هم که دوستی با ادله به آن اشاره کرد ، مساله‌ی بسیار جالبی بود که می‌تواند سبکی و سیاقی در ادب پارسی شکل دهد.
    ادامه دهید . با امید روزی که اهل ادب و فرهنگ عامه (منظور داستا‌ن‌های عامیانه‌ای چون حسن کچل و …) دست از کارهای بیهوده بکشند و فقط به خوانش دوباره و دوباره و دوباره‌ی آثار شما دست بزنند. در ضمن از خانواده‌ی محترم غلامی که زحمت تنظیم این پیام را (که حاصل چند ساعت بحث بود ) کشیدند تشکر می‌کنم.

  2. mehrdad می‌گوید:

    سرکار خانم …. جدا از اینکه شاعران و متفکران و … » برجسته » ای مثل شما ایران را ترک کرده اند متاسفم. کاش بودید تا از نزدیک – خیلی نزدیک – حتی خیلی خیلی نزدیک ( از صنعت شعری شما جسارتا استفاده کردم ) می تولنستم » برجستگی » هایتان را لمس کنم. حقیقت احساس لطیفتان را درک » بکنم» – بکنم. بکنم . و در شما حل شوم و با شما یکی شوم .حیف….
    در پایان خواهشمندم برای درک بیشتر اشعارتان یک عکس تمام قد ( ترجیحا با مایو یا لباس خواب ) به هوادارانتان در سایت هدیه بدهید. در سایت بدهید. به هوادارانتان در سایت بدهید. بدهیدوبدهید….

پاسخی بگذارید

