نقد ابراهیم نبوی نویسنده شاعر و طنز پرداز مشهور ایرانی بر شعر مهناز هدایتی

منتشرشده: ژوئیه 21, 2013 در Uncategorized
با سپاس از « دکتر ابراهیم نبوی » عزیز شایسته هست به پاس زحمات دیرینه ایشان در عرصه سیاسی نویسندگی و طنز سیاسی و فعالیت های سیاسی اجتماعی ادبی شان در طی سال های گذشته به اقای ابراهیم نبوی درجه دکترای افتخاری ادبی تعلق بگیرد تنها با اهدای دکترای افتخاری ادبی به ایشان می توان پاسخگوی زحمات دیرینه شان بود با سپاس از دکتر ابراهیم نبوی .مهناز هدایتی 
 
 
.
ارتش مصر جگرم را دوباره خون می کرد
شعر نازنین مهناز هدایتی مرا به رقص آورد که هر که رقصد زین شعر بی مکافات است. از آن استقبالی کردم؛ چنانکه خواجو از حافظ می کرد من به مهناز می کنم. این شعر تقدیم می شود به مهناز هدایتی که روی سیمین بهبهانی را کم کرد و دل ملتی را مشحون از غم کرد
ارتش مصر جگر را دوباره خون می کرد
پیاده روی سخن را پر از خیابون می کرد
منش که بودم پر از کلام ناز و قشنگ
شبیه آرشه عشق با ویالون می کرد
همه بیایید در من کنید راهپیمایی
شبیه آنچه رضاشاه توی دالون می کرد
الیزابت تو بیا کن دموکراسی بر پا
فرو بکن به من آنسان که چند بالون می کرد
تو چکمه بر پا کن بر تنم تو گام گذار
چنان که شعر من این آخ آخ و جون می کرد
چگونه ارتش ایران شد آن زمان اعدام
در آن زمان بچه بودم مرا برون می کرد
تمام ارتش ایران شد از ستم پرپر
وگرنه یک کودتایی از اندرون می کرد
چو حافظ با من بگفت ای مهناز
بیار ودکا که مزه ازون برون می کرد
مرا چنان بفشارید تا که غنچه زنم
که کودتای سپیدی ز من برون می کرد
من آن نیم که رضایی به خواستگاری من
نمود ظاهر خود را و از درون می کرد
دلم کند کودتایی چو ارتش مصر 
بیا سکولار که مهناز سر برون می کرد
برو تو ای سیمین شعرهای من تو ندزد
که اسماعیل شعرم مرا جنون می کرد
چگونه ارتش ایران برفت از صحنه
چو خلخالی که فلان را فلون فلون می کرد
بیا بیا که توئی محمودی و فرجامی
که یک مصاحبه با من از آشیون می کرد
بیا به سحر ترانه به شعر مهنازت
که حافظ وسیمین ز شعر تو زبون می کرد
شهناز هدایتی( خاکسار مهناز هدایتی)
 
 
برگرفته از فیس بوک سید ابراهیم نبوی 
دیدگاه‌ها
  1. ihiima می‌گوید:

    من واقعا متوجه نمیشم؟اینا شعره؟بای به من فرو کن هم شد شعر؟

  2. سیروان مقدم می‌گوید:

    هم شعر زیبا و هم نقد ابراهیم نبوی زیبا و دلنشین بود

پاسخی بگذارید

