هنرمندان و موسیقی دانان ایرانی / مهناز هدایتی

منتشرشده: مه 25, 2013 در Uncategorized
مهناز هدایتی29 اسفند متولد شد 
او از همان دوران ابتدایی به سرودن شعر پرداخت اشعارش در دوران ابتدایی مورد استقبال قرار گرفت و توسط مدیر دبستان شعر او به وزارت اموزش و پرورش فرستاده شد و لوح تقدیر به همراه 150 تومان جایزه نقدی از طرف نخست وزیر هویدا دریافت کرد. وی قریحه شعر و نویسندگیش در عنفوان جوانی با شور و عشق امیخته شد و آثار ایشان همواره رنگ و بوی انسان دوستی . محبت و عشق داده است .
تحصیلات خویش را در زمینه بازرگانی در دانشگاه ادامه داد و فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی هستند و دوران دانشچویی با انجمن های ادبی در تهران اشنا شدند و تا قبل از خروجشان از ایران همچنان با این انجمن های ادبی همکاری می کردند از جمله انجمن ادبی خواجوی کرمانی به مدیریت دکتر نعمت احمدی و انجمن غزل به مدیریت بانو غزل تاجبخش . 
رمان مانکن و دو انسان مرده و کتاب شعر به نام شاهکار از اثار ایشان بشمار می رود او خالق اشعار پر نقد و پر هیاهویی از حمله شعر من در بهشت زندگی می کنم که این شعر او به دربارانگلیس راه یافت و تقدیر نامه ای از طرف ملکه انگلستان برای مهناز بانو فرستاده شد همچنین اشعار ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد چه رویاهای قشنگی دارم من / درسیاست غوطه ور گشتم / چه شب هایی سفر کردم به دنیای تخیل / زبان انگلیسی شعر ایران / شعر نامه / من ایران را با اذربایجانش دوست دارم چه زجری می کشد این سرزمین خفته در خون و دیگر اشعار او که از پرمخاطب ترین اشعار در طی سال های اخیر در ایران و خارج از ایران بوده است همچنان از مهناز هدایتی مقاله های بسیاری در خارج از ایران و در داخل ایران منتشر شده است منجمله در روزنامه اعتماد که خبرنگار افتخاری روزنامه اعتماد در سال 1381 بوده اند مهناز هدایتی در حال حاضر مقیم انگلیس هستند
دیگر موفقیت وی در هلند اشعارشان در بین اشعار شاعرین ملیت های گوناگون توانست کاندید برگزیده بهترین اشعار برای چاپ کتاب برترین شاعر باشد …
مهناز هدایتی از جمله غزل سرایان پر اوازه ایران هستند که روح تازه ای بر غزل ایران دمیدند

25/05/2013

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=579944165373224&set=a.423190964381879.103446.423083877725921&type=1&theater

 

پاسخی بگذارید

