چه کسی را باید درمان کرد وقتی همه ی مردم مریض هستند /مهناز هدایتی

منتشرشده: مه 17, 2013 در Uncategorized
چه کسی را باید درمان کرد 
وقتی همه ی مردم مریض هستند
دکترهایشان هم مریض هستند
رئیس جمهورهایشان هم مریض هستند
وزرایشان هم مریض هستند 
وکلایشان هم مریض هستند 
و 70 میلیون آدم که مریض هستند
و 3 تا 8 سال که می شود 24 سال 
رئیس جمهورها ی مریض را تحمل کرده اند
و همچنان در مریضی هایشان غرق شده اند
حتی خبرگزاری هایشان هم مریض هستند
و از توهم ها و مریضی های عمومی نمی نوبسند
چون خودشان هم مریض هستند اگر مریض نبودند
اگر این 70 میلیون مریض نبودند این «سختی ها بدبختی ها » را تحمل می کردند ؟

سیاست دارد نعل وارونه می زند مثل اینکه باران وارونه ببارد
اما هیچ کسی نمی فهمد که باران دارد از زمین به آسمان می بارد
نه از آسمان به زمین ببارد
چرا چرا چرا باز هم دارید مریضی هایتان را تحمل می کنید
و باز هم دارید زندگی می کنید در کنار مریضی های 70 میلیونی
اگر سالم بودید شما 70 میلیون آیا نمی دیدید دچار بدبختی شده اید سال های سال است
بدبخت هستید بیچاره هستید دردمند هستید
و دارد استخوان هایتان زیر بار بدبختی مزمن می شکند شکسته است دارد خرد می شود
چرا چرا باور نمی کنید حتی باورهایتان هم مریض شده است
و اصلا به باورهایتان هم باور ندارید

خدای من خدای من خدای من بر مردم کشور من چه گذشته است
آخر آخر چگونه می شود این همه بدبخت شد بدبخت شد و باز هم بدبخت ماند
خدای من خدای من بر مردم کشور من چه آمده است که این همه بدبخت شده اند
باز هم با بدبختی هایشان می سازند می سازند می سازند
و هر روز با بدبختی هایشان به دانشگاه می روند به اداره می روند 
و ژست روشنفکری می گیرند بی آنکه بدانند یک روشنفکر هیچ زمانی حاضر نمی شود
با مریضی 34 ساله ی واگیرداری به نام بدبختی بیچارگی «فلاکت بار» زندگی کند 
ونسخه ی سازش و تسلیم اتوماتیک وار برای خودش تجویز کند
اما من گریختم گریختم چون تنها بودم چاره ای جز گریز نداشتم 
و شما به سازش و تسلیم فلاکت بار تن دادید چون از واقعیت می هراسید
حتی از من هم می هراسید می هراسید می هراسید

چه کسی را باید درمان کرد وقتی 70 میلیون مریض هستند 
وهر روز بر مریضی شان کرنش می کنند و تند تند قرص های انکار می خورند
تا انرژی کاذب فراموشی کسب کنند
اما من برای این 70 میلیون مریض هر روز 70 میلیون بار گریه می کنم گریه می کنم

مهناز هدایتی

لندن 16/05/2013

 
Photo: ‎چه کسی را باید درمان کرد<br />
وقتی همه ی مردم مریض هستند<br />
دکترهایشان هم مریض هستند<br />
رئیس جمهورهایشان هم مریض هستند<br />
وزرایشان هم مریض هستند<br />
وکلایشان هم مریض هستند<br />
و 70 میلیون آدم که مریض هستند<br />
و 3 تا 8 سال که می شود 24 سال<br />
رئیس جمهورها ی مریض را تحمل کرده اند<br />
و همچنان در مریضی هایشان غرق شده اند<br />
حتی خبرگزاری هایشان هم مریض هستند<br />
و از توهم ها و مریضی های عمومی نمی نوبسند<br />
چون خودشان هم مریض هستند اگر مریض نبودند<br />
اگر این 70 میلیون مریض نبودند این «سختی ها بدبختی ها » را تحمل می کردند ؟</p>
<p>سیاست دارد نعل وارونه می زند مثل اینکه باران وارونه ببارد<br />
اما هیچ کسی نمی فهمد که باران دارد از زمین به آسمان می بارد<br />
نه از آسمان به زمین ببارد<br />
چرا چرا چرا باز هم دارید مریضی هایتان را تحمل می کنید<br />
و باز هم دارید زندگی می کنید در کنار مریضی های 70 میلیونی<br />
اگر سالم بودید شما 70 میلیون آیا نمی دیدید دچار بدبختی شده اید سال های سال است<br />
بدبخت هستید بیچاره هستید دردمند هستید<br />
و دارد استخوان هایتان زیر بار بدبختی مزمن می شکند شکسته است دارد خرد می شود<br />
چرا چرا باور نمی کنید حتی باورهایتان هم مریض شده است<br />
و اصلا به باورهایتان هم باور ندارید</p>
<p>خدای من خدای من خدای من بر مردم کشور من چه گذشته است<br />
آخر آخر چگونه می شود این همه بدبخت شد بدبخت شد و باز هم بدبخت ماند<br />
خدای من خدای من بر مردم کشور من چه آمده است که این همه بدبخت شده اند<br />
باز هم با بدبختی هایشان می سازند می سازند می سازند<br />
و هر روز با بدبختی هایشان به دانشگاه می روند به اداره می روند<br />
و ژست روشنفکری می گیرند بی آنکه بدانند یک روشنفکر هیچ زمانی حاضر نمی شود<br />
با مریضی 34 ساله ی واگیرداری به نام بدبختی بیچارگی «فلاکت بار» زندگی کند<br />
ونسخه ی سازش و تسلیم اتوماتیک وار برای خودش تجویز کند<br />
اما من گریختم گریختم چون تنها بودم چاره ای جز گریز نداشتم<br />
و شما به سازش و تسلیم فلاکت بار تن دادید چون از واقعیت می هراسید<br />
حتی از من هم می هراسید می هراسید می هراسید</p>
<p>چه کسی را باید درمان کرد وقتی 70 میلیون مریض هستند<br />
وهر روز بر مریضی شان کرنش می کنند و تند تند قرص های انکار می خورند<br />
تا انرژی کاذب فراموشی کسب کنند<br />
اما من برای این 70 میلیون مریض هر روز 70 میلیون بار گریه می کنم گریه می کنم</p>
<p>مهناز هدایتی</p>
<p>لندن 16/05/2013‎
دیدگاه‌ها
  1. نف می‌گوید:

    تو رو باید درمان کرد عزیزم.

پاسخی بگذارید

