ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد / سروده ای جاودانه از مهناز هدایتی

منتشرشده: آوریل 10, 2013 در Uncategorized

 

Mahnaz Hedayati

ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد 
به سیستان و بلوچستان قسم
به خوزستان وشیراز و تهران قسم
به اشک های ریخته شده برمزارشهیدان قسم
به کیسه های پر از خونِ جوانان اهواز
هدیه برای زلزله زدگان آذربایجان قسم
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد

به خلیج فارس وسهند وسبلان قسم
به خانه های به آتش کشیده شده 
به کتاب های سوخته شده به تخت جمشید قسم
به دلیران تنگستان به ستارخان و باقرخان
به مولانا به حافظ به سعدی به فردوسی
به مهنازبه سیمین به شاملوبه فروغش 
به ابن سینا به زکریای رازی به شهریارش قسم
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد

به انار سرخ ساوه به عطرزعفران خراسان قسم
به گل های زیبای قمصر کاشان 
به چشمان زیبای فرزندان کردستان
به دستان زحمت کش زنان ومردان زابل
به دشت های سرسبز سمنان وبابل
به رودهای پر خروش مازندران قسم
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد

به تاریخ هزاران ساله قدمتش
به دلیرمردان و شیرزنان استوارش
به صبربه استقامت به دلهره های همیشه پنهانش
درژرفنای تاریک ترین روزهای بحرانش »
« درکشنده ترین هجوم های تاخته شده بر جانش
به سرافرازترین پیروزمندی هایش
به زانو نزدن در پای دشمنانش قسم
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد

به دشمنان پا پیش کشیده شده اش
به مزدوران رانده شده اش
به متجاوزین سرخورده اش
به یاوه گویان درمانده اش می گویم
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد
ایران من هرگز تجزیه نخواهد شد

مهناز هدایتی 

http://iranglobal.info/node/9711

دیدگاه‌ها
  1. vasat piaz می‌گوید:

    من می‌کشمش، کسی‌ رو که بخواد وطن من و شما رو تجزیه کنه

    • اکبر می‌گوید:

      میشناسیمت… بقیه ملت ها رو نمی دونم اما خوشبختانه آذربایجان داره بیدار میشه. حقیقت اینه که کسانی مثل شما ملت های ساکن در ایران رو به سمت تجزیه طلبی سوق می دن.

  2. جواد می‌گوید:

    امن اهوازی نیستم اما می دانم اگر هفتاد سال نفت خانه ام را ببرند به تهران سکوت نخواهم کرد
    من خراسانی ام اما سرخسی نیستم ومی دانم که پنجاه سال است درآمد گاز شهرسرخس به تهران می رود
    من بچه شهرستانی از خراسانم ومی دانم که بیشتر منابع و درآمدهای شهرستانها به تهران وقدرت حاکم برتهران سرازیر می شود چه زمان قاجار با مالیات هایشان وچه زمان پهلوی وچه زمان کنونی
    درآمد گمرک مرزها در آمد منابع زیر زمینی در آمد نفت در آمد پایانه های گمرکی بندرعباس در هرمزگان تربت جام در خراسان بازرگان در آذربایجان و … . ودرآمدهای منابع ومعادن ودر آمد های مذهبی وآساتان امام رضا همگی به تهران سرازیر می شود چرا جدا نشویم
    من خراسانیم ومی دانم با همین در آمدهای مو جود در خراسان وتوریستی بودن شهر مشهد ومنابع ومعادن وگاز سرخس وآهن تربت جام به راحتی خودمان را می چرخانیم چرا به تهرانی ها باج بدهیم

    • mahnazhedayati می‌گوید:

      جواد عزیز اگر از چهار گوشه ایران به خراسان عزیز نیایند که اقتصاد خراسان یک ساله فلج می شود ……

    • pooyan می‌گوید:

      جواد خان … همچین میگی به تهران … انگار پایتخت نشین ها در رفاه و آسایشن و شما نه
      دوست من منکر این نمیشم که اگر قسمتی از درآمد نفتی خوزستان در خود خوزستان خرج میشد استانی بسیار زیبا تر و با رفاه و آسایش بیشتری داشتین .
      ولله منم از ساکنین خوزستان بودم و حتی متولد شهرکرد اما بزرگ شده تهران و از هر 3 استان کاملا باخبرم
      اما این کامنت برای شماست … می نویسم چوت پایتخت نشین رو محکوم کردین !!!
      آیا شما از زحمتی که میکشید یا از دستمزدی که به سهمتان هست به من دادین ؟؟؟ یا ما به زور بردیم ؟؟ آیا شما بی کاری و من شاغل ؟؟ پس بگذار با واقعیت آشنایت کنم
      نفت خوزستان متعلق به کل ایران هست درسته یا نه ؟ اگر فکر می کنی با جدا شدن خوزستان از ایران به خود شما میرسه سخت در اشتباهی … چون چپاول میشین . همین کشور های عربی چنان جنگی برای خوزستان به راه میندازن که هزار سال سایه ترسش بر سر شما خواهد بود . اما الآن همه ما زیر یک پرچمیم هیچ احدی به خودش جرات نمی ده نزدیک ذره ای از خاک ایران بشه
      من پایتخت نشین شدم اما فکر میکنی رفاه من بیشتر از شماست ؟ اشتباه می کنی … از نظر کار و شغل که همیشه شهر های صنعتی آمار بهتری دارن از نظر گرونی همه چی در پایتخت بیداد می کنه … شما کرای ماشین رو در نظر بگیر در تهران کمترین کرایه تاکسی برابری می کنه با بیشترین مبلغ کرایه تاکسی در شهرهای کوچیک یا کرایه متوسط ماشین در شهرهای بزرگتر
      امنیت آرامش فقط در محله های شمالی تهرانه که شاید 1/20 کل مردم تهران باشه جمعیتشون … از نظر کار و شغل هم که کلا جنوب تهران تقریبا بی کار هستن و درآمد کمی دارن … میانه تهران در آمد کم اما فراوانی شغلی بیشتر و در شمال تهران وضعیت بهتره
      از نظر حقوق کارمندی در همه ی شهرهای ایران به جز تهران حقوق بهتری یک کارمند دریافت می کنه ! مناطق صنعتی که دیگه تقریبا 2 الی 3 برابر !!!!!!
      من چه آسایشی دارم ؟؟؟؟ سرو صدا … آلودگی …. فحشا و فقر … زورگیری و تجاوز … همه ی اینها در پایتخت بیداد می کنه
      پول تو دست من نیست ! حالا چرا من به تجزیه ی ایران فکر نکنم … وقتی که کاندیدایی که میخوام انتخاب کنم بخاطر شهرهای شما ها رای کمتری میاره و انتخاب نمیشه ؟؟؟ و باعث میشه 8 سال ایران به بدبختی بیفته ! چرا موقعی که من اعتراض می کنم بر ضد حکومت یا دولت نظامی ها از سراسر ایران جمع میشن و با چماق به سر من می کوبن ؟؟؟ من چرا به تجزیه فکر نکنم …. تامین امنیت شهرای مرزی ایران باعث خفقان در تهران شده !! مردمی که هیچ وقت نخواستن عاقلانه به کاندیداها و انتخابات نگاه کنن در شهرهای مرزی زندگی می کنن که با یک کیلو سیب زمینی میشه رای اونها رو خرید !!!
      من دلم پر تر از شماییه که فکر می کنی نفت مال شماست ! اما نگفتم جار نزدم نمی گم بخاطر شما … فکر می کنی نفت خوشبختی میاره ؟ کلا بدبختی ایران بخاطر همین نفت !!

    • pooyan می‌گوید:

      من شما رو به دید یه اهوازی نگاه کردم و حرفای دلم رو زدم … اما دوست من آقا جواد … شما در خراسان آیا میتونستی به تنهایی امنیت خراسان رو تضمین کنید ؟ آیا فکر می کنی با تجزیه شدن ایران کسی هب خراسان شما برای زیارت سر میزنه ؟؟؟ من در خراسان دوستان زیادی دارم .. چرا باید اختلاف بینمون باشه ؟؟ بخاطر چی ؟ من نمی دونم چرا دیدگاه مردم کشورم این جوری شده فکر می کنن چون دولت در تهرانه و پایتخت اینجاست پولها در تهران خرج میشه … به خدا به ولله که اینطوری نیست ! پولها همه میره به خزانه حکومت و اون همشو در لبنان و سوریه و کجا و کجا خرج میکنه بقیشم میده به وارد کننده ها که جنس وارد کنن اونا هم که با ارز دولتی وارد می کنن با ارز آزاد در همین بازار تهران میفروشن و میزارن تو جیبشون !! پس خیالت راحت تا مردم ما فرهنگشون همینه ایرانمون هم همین خواهد موند ……………………………….

  3. hadi می‌گوید:

    سلام خانم هدایتی. شعرتان زیبا بود فقط به نظرم نیاز به این داره که نام چند شهر جابجا بشه. سمنان شهری نسبتا کویری است بهتر است از تالش نام ببرید. از سیستان نام برده بودید بهتر بود به جای زابل از شهرهای اراک مثل ملایر یا سامن نام ببرید. رودخانه های خروشان مربوط به استان چهارمحال بختیاری است. ببخشید اگه جسارتی کردم

    • sohrab yazdani می‌گوید:

      اون کسی که میگه بجای این شهر از اون شهر نام ببرین باید بدونه که شهرهای مرزی ایران همیشه نگهبان یکپارچگی سرزمین ایران بوده اند بنابر این شما در حد واندازه ای نیستید که بگویید از سرزمین اساطیری سیستان نامی برده نشود یا بجای زابل گفته شود ملایر!

  4. حمید می‌گوید:

    با شعر و شعار نمی توان یکپارچگی کشور را حفظ کرد . وقتی که اقلیتی خودرا مالک کشور می دانند و بقیه را از حق زبان ٬ دین ٬ فرهنگ ، تاریخ خود محروم می کنند وحتی هویت اتنیکی آنان را انکار و هویتی جعلی می سازند ٬ وکوچکترین اعتراض را تجزیه طلبی می نامند عاقبتش چیزی جز فروپاشی و تجزیه نخواهد بود.

  5. یاشار می‌گوید:

    به چشم های شهلایت قسم،به موهای درازت قسم،به شعر بچه گانه ات قسم،

    به خونهایی که قرار است در راه استقلال دهیم قسم،ایران تورا همچون کیکی تقسیم خواهیم کرد و هرکس نسبت به خود سهمش را خواهد برداشت.قسم

  6. Gayidam iraneto می‌گوید:

    خانم هدایتی محکم پشتت ایستاده ام و میله پرچم را در جای خودش زده ام. من پشتتم و برو حالت را بکن.

  7. kawa می‌گوید:

    صدام هم از این شعرهای جاودانه می سرود

  8. iran fucker می‌گوید:

    خانم ♥مهناز هدایتی♥ خودم یک تنه پشت ات هستم ! نمیزارم تقسیمت کنند

  9. عليرضا می‌گوید:

    مهناز خانم عزيز
    با سلام

    خير سرت شعر ميگي؟ والا بيشتر به كس و شعر مي مونه تا شعر. من نمي دونم كدوم خري گفته تو شاعري كه به فرموده ايشان شما شعر ميگي؟
    به خدا حال آدم به هم مي خوره. شعرت كه تخمي هستش هيچ. اون قيافه تخمي ات رو چرا ته شعرهات اضافه مي كني؟
    خاك بر سر اون كسي كه بخاطر قيافه كسي عاشق شعرهاي اون بشه.

  10. فاطی می‌گوید:

    خواهرم بیش از این خودت v, مضحکه ی خاص و عام نکن قطعاً این نظرات مخالف رو پاک میکنی ولی پیش خودت چی ؟؟؟ نه با شعر تو ،شعر فارسی به اوج میرسه نه سقوط میکنه ولی به تمام اون انسانهایی که مشاهیر ادبیات ایران بوده و هستند توهین نکن اگر واقعن عاشق شعر شیرین فارسی هستی به نوعی دیگه ای عمل کن ،مطالعه کن و یاد بگیر و تمرین کن شعر گفتن رو شاید بعد از تمرینهای زیاد تونستی به درستی شعر بگی بعد از اون بیا و ابراز استادی کن اسم این چهار خط نوشته رو که بیشتر شبیه انشای دوره ی راهنماییه رو شعر نذار لطفاً

  11. pooyan می‌گوید:

    خانم هدایتی لطفا شعر و ادبیات را کنار بگذارید و بیشتر از این ادبیات ایران رو زیر سوال نبرید با شهکارهایتان ! چون کاملا غیر اصولی مینویسید . نه شبیه شعر هست نه شبیه نثر .
    نه وزن و قافیه رعایت کردی نه آهنگ خاصی دادی به شعرت ! این نوشته ها شاید معنا بدهند اما خداییش شعر نیست !!!

پاسخی بگذارید

