از صمیم قلبم به هم وطنان عزیز اذربایجانی ام تسلیت می گویم روزگارشان زین پس شاد باد. من ایران را با اذربایجانش دوست دارم

منتشرشده: اوت 17, 2012 در Uncategorized

Mahnaz Hedayati

از صمیم قلبم به هم وطنان عزیز اذربایجانی ام تسلیت می گویم روزگارشان زین پس شاد باد

من ایران را با اذربایجانش دوست دارم

سروده ای از مهناز هدایتی

من ایران را با آذربایجانش دوست دارم

خلیج فارس و دریای عمانش دوست دارم

من ایران را با تخت جمشید و پاسارگادش

دماوند و البرز و اصفهانش دوست دارم

من ایران را با استان خراسان و خوزستان

نطنز و تهران و مازندرانش دوست دارم

من ایران را با کردستان و کرمان و لرستان

مهه دنیا تفرش با شاعرانش دوست دارم

من ایران را این گونه هست می خواهم نه کمتر

زمین و آب و خاک گل فشانش دوست دارم

من ایران را با تاریخ هزاران سال قدمت

ز اقوام گوناگون مردمانش دوست دارم

من ایران را با آدم های خوب و مهربانش

زنان و مردان و آن کودکانش دوست دارم

من از خاک پاک آن سرزمینم، ای دریغا

فتادم دور و جانا بوستانش دوست دارم

ببخشیدم گر شهری  افتاده زین قلم  آه

همه شهر ایران  و آسمانش دوست دارم

دیدگاه‌ها
  1. محمدرضا می‌گوید:

    واقعا» متاثر شدم.

پاسخی بگذارید

