ایران -من ایران را با آذربایجانش دوست دارم

منتشرشده: ژوئن 14, 2011 در Uncategorized

http://iranglobal.dk/I-G.php?mid=2-69675

سروده ای از مهناز هدایتی


من ایران را با آذربایجانش دوست دارم

خلیج فارس و دریای عمانش دوست دارم

من ایران را با تخت جمشید و آن پاسارگادش
دماوند و البرز و اصفهانش دوست دارم

من ایران را با استان خراسان و خوزستان
نطنز و تهران و مازندرانش دوست دارم

من ایران را با کردستان و کرمان و لرستان
مهه دنیا تفرش با شاعرانش دوست دارم

من ایران را این گونه هست می خواهم نه کمتر
زمین و آب و خاک گل فشانش دوست دارم

من ایران را با تاریخ هزاران ساله قدمت
ز اقوام گوناگون مردمانش دوست دارم

من ایران را با آدم های خوب و مهربانش
زنان و مردان و آن کودکانش دوست دارم

من از خاک پاک آن سرزمینم، ای دریغا
فتادم دور و جانا بوستانش دوست دارم

ببخشیدم گر شهری افتاده زین قلم آه
همه شهر ایران و آسمانش دوست دارم

که اما خاک استان بلوچستان و سیستان
خرامان خاک گرم دل ستانش دوست دارم

مهناز هدایتی
2011.08.28

Mahnaz Hedayati

مصرع 2 و مصرع 3 دارای 2 حرف اضافه « ر » « ت » می باشد ….. یکی از سخت ترین غزل هایم بود که نوشتم بر وزن جدید مفاعیلن / مستفعیلن / مفاعیلن / فعولن /
15 minutes ago · Edited · Like · 1

 

دیدگاه‌ها
  1. mahnazhedayati می‌گوید:

    شاد باشی دوست عزیزم

  2. said می‌گوید:

    سلام شاعر . شما که این همه همه جای ایران را دوست داری . برکه ای در حال جان کندن است . نامش دریاچه ارومیه است . یقین برایت آشناست . شاید بخواهی چند سطری برایش بنویسی .

پاسخی بگذارید

